Kódzár
Ezen rajz eddigi megtekintői: 12066 fő
(2008.08.27 -óta)


Értékelje ezen rajzot 5 -ös skálán:



A rajz feltöltője:Zolee
A feltöltő e-mail címe:legradi.zoltan@freemail.hu
A feltöltés ideje:2008.08.27 - 20:00:37

Az S1..S4 gombokat kell sorrendben megnyomni az 555-el beállított idő alatt, és a kimeneten lévő relé bekapcsol. Bármelyik másik S7... gomb megnyomása törli a jól megnyomott gombok állapotait is. Az egész áramkör az S6 bekapcsolás gombbal kapcsolható be, az S5-el ki. Ez a két gomb célszerűen a kódbillentyűzeten kaphat helyet, ezzel is növelve a kombinációk számát. (nem is beszélve, szegény tolvaj idegbajt kaphat, mikor próbálkozásai közben folyton kikapcsolja a zár nyitó szerkezetét) Tápfeszültség 5..15 V között lehet, célszerűen a relé feszültségéhez igazítva. Tipp: ha kocsiba akarjuk megépíteni az áramkört, akkor ajánlatos 6V-os relével és egy 7806 tápegység IC-vel megoldani a tápellátást, mivel induláskor a korosabb akkumulátoroknál leesik a feszültség, és ekkor a 12V-os relé elengedhet azaz leállíthatja az egész indítási folyamatot a kódzár.

Fizetett hírdetések!(részletekért írj üzenetet)





Amennyiben az oldal elnyerte tetszésed, kérlek ADAKOZZ a fennmaradás érdekében a PayPal rendszerén keresztül egy tetszőleges összeggel! Köszönjük!




Mellékelt dokumentumok:

Kapcsolási rajz


Az oldalon szereplő áramkör megépítése során bekövetkezett bármiféle balesetért az oldal szerkesztője, és a feltöltők semmiféle felelőséget nem vállalnak!

HOZZÁSZÓLÁSOK:


   Még nincs hozzászólás

Hozzászólás rögzítéséhez be kell jelentkezned! Amennyiben nem vagy regisztrált felhasználó, regisztráld magad a főoldalon!



 
 
 
 

Amennyiben az oldal elnyerte tetszésed, kérlek ADAKOZZ a fennmaradás érdekében a PayPal rendszerén keresztül egy tetszőleges összeggel! Köszönjük!

Készítette: Légrádi Zoltán
Minden jog fenntartva 2008 ©